Tuesday, October 26, 2010

TATA NANO



Amacam....seperti mana yg kita semua sudah tahu...pengeluar kereta India TATA.. telah berjaya memcipta dan mengeluarkan kenderaan mampu milik utk memenuhi permintaan rakyat India sendiri yg mana kebanyakkan mereka tidak mampu memiliki kerata.. Kereta yg dimaksudkan adalah TATA NANO atau 1 LAKH...
Pada pendapat aku laaa...dari segi design dia..aku rasa best gak..nak seiras SMART CAR.. cuma bg aku telalu kecil sgt..kalau dipanjangkan 2 kaki depan dan 2 kaki belakang...rasa ok..tak nmpk dia 'gabai' sgt..Sebelum ni ada kabar angin mengatakan yg NANO ni akan dipasarkan di Malaysia..tp sampai skg aku tak penah pun nmpk kat tengah jalan..teringin gak..sbb bg aku bentuk dia ok gan cuma kena panjangkan sikit jerrrr..
Didatangkan dgn 624cc tak berapa besar la ccnya tp sesuai la dgn besarnya lebih kurang 3 meter. Di India ada 3 versi iaitu 
LX ada Power Windows,Air Conditioner,Tubeless Tyres,Folding Rear-Seat,Cup Holders and Central Locking.
CX  ada Conditioner,Tubeless Tyres and Folding Rear-Sea.
Base ada  Tubeless Tyres and Folding Rear-Seat.Rasanya kalau nak dipasarkan di Malaysia kena pasarkan versi LX dgn CX la kot..hehehehehhe.........

No comments: