Wednesday, October 19, 2011

AMOI HONG KONG YG PALING CUN



Haaaa...nama amoi ni adalah Rosamund Kwan...aku minat sgt kat dia bila aku tgk cerita Once Upon A Time in China...belakon jd Sap Sa Yee...lembut sgt muka dia..keibuannn..rupanya dia ni dah pencen berlakon dah tak silap aku last tahun 2005 kot...sbb tu la dah tak bleh tgk dia kat filem cina yg baru. dia ni pun skg dah berumur dalam awal 40an dah...tua tp still cun melecun...



Haaaa...yg ni plak nama dia Joey Wong..aku jd gila kat dia masa tgk cerita Chinese Ghost Story.. dia berlakun jd Lotus..hantu yg berkeliaran menggoda lelaki...muka dia mcm Rosemund Kwan..lembut..keibua..ayu...mmg cun lah...org dia...dia sekarang pun dah pencen berlakon start tahun 2004 kot..skg ni dah berpindah dok di Vancouver Canada..jd org sana la kot..dgn kata akibat dari frust bercerai slalu sgt..dia dah jg tok sami di salah sebuah tokong di Canada...ishksss bayangkan awek yg secun mcm ni jd sami..tobat depa pi tokong selalu...dia ni pun dah tua dah umur dlm 40an dah skg ni...

Kesimpulannya adalah aku minat sgt dua org selebriti Hong Kong ni adalah kerana kesamaan yg ada pada dia org ni..iaitu cantik..ayu..lembut dan keibuan....sejuk mata memandang...dua-dua datang dari zaman yg sama..dua-dua dah pencen...



Hehehehe...baru terperasan mlm ni aku tgk cerita King Of Beggars seorg lagi atress Hong Kong yg cun melecun..aku minat sungguh dgn dia ni,,,nama dia Sharla Cheung..dia ni sezaman dgn Rosamund Kwan dan Joey Wong dan umur pun lebih kurang jer 40 an..tp beza depa ni adalah dia masih aktif berlakon lagi..

1 comment:

Anonymous said...

awek cun yg first skali tu aqu pon minat jgak ! rosamund kwan tu mmg cun trutama mse die mude2.. nk katakan sume snarai filem yg die brlakon aqu dh bleh hafal.. hahaha..