Sunday, September 26, 2010

HARI YG PALING SEDIH DLM HIDUP AKU...

Hari ni...26hb Sept 2010..adalah hari yg paling menyedihkan dalam hidup aku. Nak tau sebab apa...ada 2 sebab yg pertama arini bini aku kena balik Sabah sebab cuti dia dah habis..setiap kali aku hantar dia aku mesti sebak..tapi bini aku tak tau sebab aku tak tunjukkan depan dia. Bayangkan 3 minggu dia balik..jaga aku masak utk kami...temankan aku..tup..tup lepas 3 minggu berlalu dia kena balik..maka sunyi lah hidup aku semula. kena la tunggu lg sebulan setengah...kesian kat dia kena ngajar kat Sabah. Mungkin org yg tak kena depa tak tau rasanya mcmner hdup di sana...roti susah nak cari..lipan sebesar gajah...biawak bleh masuk melalui kok jamban..kol 6 pekan mati..yg paling sakit hati sekali bila ada individu yg baru jer ngajar di Sabah setahun dahhh dpt tukar..almaklumla kabel besaq..dia yg takdak kabel ni tepaksalah tunggu KPM nak kesian kat dia nak terima pertukaran dia..tahla sampai bila..sampai anak besar panjang kot..atau sampai letak jawatan br bleh balik kot. .
Satu lg kesedihan aku adalah...member baik aku dah pindah sek..akibat dianiaya oleh majikan aku dan ketua kepada majikan aku..tut..tut keluar memo...org siasat dulu br jatuh hukuman..sedangkan pembunuh yg kejam pun diberi pelung utk bela diri...ni kes yg takdak kaitan dgn kerja..dah tu bkn salah dia plak tu..majikan  aku  boleh pi percaya sungguh pada org luar tu...dia tak sedar yg dia telah menganiaya org. yg tidak bersalah.tak tau la,,,nak tarik balik memo depa kata takut reputasi depa terjejas tp jelas depa yg buat salah....skg aku dah tak dak teman utk hilangkan rasa sunyi dan rindu aku kat bini aku yg dok nun jauh dia Sabah...semangat nak kerja pun makin hilang...aku berdoa agar mereka2 ini akan terima balasan atas menganiaya member aku dan secara tak langsung menganiaya aku sekali...

No comments: