Wednesday, August 17, 2011

MELAYU PERLU BERSATU


Melayu perlu bersatu….kenapa?..mengapa?... Sebenarnya bukan saja untuk kepentingan bangsa ataupun Negara…tetapi paling utama sekali adalah kerana kepentingan…keselamatan dan kesuci agama kita yakni ISLAM…kenapa aku mengatakan yg sedemikian…nah mari kita kaji sama-sama fakta berikut :
-          Jumlah penduduk Malaysia berdasarkan Perangkaan Malaysia (terbitan Jun 2006) adalah seramai 24.8 juta org
-          Pembahagian antara etnik adalah
o   Bumiputera Melayu……………..13.48 juta….54%
o   Bumiputera Bukan Melayu……..2.93 juta……11.8%
o   Bukan Bumiputera Cina………...6.22 juta……25%
o   Bukan Bumiputera India………..1.86 juta……7.5%
o   Bukan Bumiputera Lain-lain……318.9 ribu….1.7%
-          Semua orang sudah tahu akan senario politik Melayu yg ada di Malaysia, ianya terbahagi kepada 3 kelompok iaitu :
o   UMNO…jumlah ahli 3.2juta berdaftar….sumber dari Penerangan Umno Selangor
o   PAS……jumlah ahli tidak diketahui..cari tak jumpa
o   PKR…...jumlah ahli tidak diketahui..pun sama cari tak jumpa
-          Seterusnya..mari kita lihat statistik penganut agama di Malaysia (sumber dari Perangkaan Banci Penduduk dan Perumahan).
o   Islam (agama rasmi)……..60.4%
o   Buddha…………………..19.2%
o   Kristian…………………..9.1%
o   Hindu…………………….6.3%
o   Lain-lain………………….3.5%
-          Memandangkan saya tidak dapat mencari jumlah sebenar saudara baru yg memeluk agama Islam dan bekas saudara kita yg telah murtad..saya hanya akan membuat andaian melalui statistik di atas.
-          Ok…di sini apa yg saya ingin menerangkan kepada anda semua adalah sekiranya Melayu tidak bersatu maka jatuhlah Islam di Malaysia…kenapa saya buat andaian begitu adalah kerana melalui statistik diatas majoriti penduduk Malaysia adalah melayu dan majoriti etnik melayu menganut agama Islam…sekiranya etnik lain bergabung mari kita lihat statistik berikunya :
o   Bukan Islam……..38.1%
o   Islam…………….60.4%
-          Ok…masih lagi Islam memonopoli agama di Malaysia…akan tetapi kalau kita lihat dari segi politik melayu pulak yg terbahagi 3 kelompok :
o   Umno…………….20.2%
o   PAS………………20.2%
o   PKR………………20%
-          Jika kita lihat disini siapa yg ramai..walaupun mungkin PAS dan PKR boleh bergabung..mahukan etnik lain menurut serta. Kita perlu ingat PKR adalah sebuah parti yg majmuk. Sudah pasti mereka akan berkeras juga, boleh jadi huru hara.
-          Kesimpulanya, apa yg saya cuba memperlihatkan adalah mahukan sebuah negara yg diperintah oleh pemerintah yg bukan Islam, memperakuai dan mengiktiraf agama rasmi negara yg bukan dianuti oleh mereka? Adakah mereka akan menjaga kebajikan rakyat dari segi agama yg bukan dianuti oleh mereka? Ini bukanlah satu hasutan akan tetapi ini adalah satu kenyataan…di negara Malaysia siapa yg akan mendaulatkan Islam kecuali kaum Melayu..sebab itulah kita perlu bersatu dan pastikan yg Melayu adalah kaum majoriti Malaysia.. Kalau melayu berpecah belah maka Islam di Malaysia akan jatuh..
-          Saya memohon maaf jika menyingung perasaan sesiapa tapi ini adalah dari kata hati saya yg sayang akan ISLAM….
-          MAKA SEBAB ITULAH MELAYU PERLU BERSATU..BUKAN SAHAJA KERANA BANGSA..NEGARA TAPI PALING UTAMA AGAMA…saya ini hanya rakyat biasa sekiranya ada kesilapan mohon ampun dan maaf...

2 comments:

Anonymous said...

aku sokong 99.9 % pas kata undi dia sebab nak tegah undang islam. Aku sokong sebab siapa tak mau islam. tapi bila pas bersatu dengan puak dap aku tahu dap bukan nak tolong pas tegak islam tetapi hanya cari kepentingan masing2. Dap rasa ada peluang menang dan pas rasa ada peluang menang tetapi untuk islam mana? pas memperkukuhkan kehabatan dap.

Anonymous said...

Minta maaf ada sedikit pembetulan...bukan TEGAH TETAPI TEGAK